Chcete si udělat krásný výlet? Vydejte se na výšlap na chatu Barborka pod Pradědem

Karlova StudánkaChcete-li si udělat krásný výlet do přírody, doporučím vám další skvělý tip, kde si vyjít do hor a užít si den v krásném prostředí v blízkosti Pradědu. V sobotu jsme se rozhodli navštívit Karlovu Studánku, resp. manžel se chtěl podívat do chaty, kde byl jako malý kluk na lyžařském výcviku. Karlova Studánka je lázeňská obec ležící v okrese Bruntál. Z domu jsme vyjeli v cca 8 hodin a cesta trvala necelé 2 hodiny z Rychvaldu u Karviné. Zaparkujete nahoře nad lázněmi u restaurace Hubertus a můžete se pak rozhodnout, kterým směrem se vydáte. My jsme měli cíl jasný a tou byla chata Barborka, která je vzdálená od parkoviště cca 6 km do kopce.

První část cesty vedla po žluté značce na rozcestí Na paloučku, kde se můžete rozhodnout pokračovat po žluté kolem Bílé Opavy anebo doprava po modré značce. My jsme zvolili žlutou značku a došli jsme na další rozcestí Nad vodopády Bílé Opavy. Zespodu na 1. rozcestí je výstup dost kamenitý s kořeny stromů, takže je dobré být opatrný.

Petra Kotková v lese

Od 1. rozcestí k 2. rozcestí pak cesta pokračuje dál místy velice příkrými a cesta tam je docela krkolomná, místy velice úzká. Jsou po cestě sice nové dřevěné mosty, ale občas ty starší jsou již dosti krkolomné – vyviklané zábradlí atd. Navíc ze začátku nám moc nepřálo počasí, takže bylo dost mokro a kameny cestou nahoru dost místy klouzaly. Půjdete-li s dětmi, ty to určitě zvládnou a cesta je pro ně velice zábavná a pestrá, neboť stále stoupáte okolo řeky  Bílé Opavy. Místa jsou opravdu fascinující. ale od 2. rozcestí je to krásnou procházkou již jen cca 1 km k chatě Barborka.

Tam si můžete dát dobrý oběd z výběru asi 6-ti jídel. Klasický vepřový vrabec se zelím a bramborovým knedlíkem za 95 Kč, kuřecí nudličky na bylinkách s hranolkama 100 Kč. Zřejmě vyhlášeným jídlem v této horské restauraci jsou borůvkové knedlíky se strouhaným perníkem a máslem (4ks), které opravdu vypadaly moooc dobře a téměř 3/4 lidí je mělo na talíři. Takže příště je určitě také vyzkoušíme.

Po obědě máte několik možností, a to buď  pokračovat cca 1,5 km, ale již po asfaltové cestě nahoru k vysílači na Praděd anebo můžete jít zpět kudy jste přišli anebo můžete dojít na parkoviště k Ovčárně, kde se svezete přímo do Karlovy Studánky, pokud se vejdete do autobusu anebo sjedete pouze na Hvězdu a odtamtud krásnou procházkou lesem z kopce dojdete do centra lázní. V jejich blízkosti najdete i hřiště pro děti, kde se děti mohou vyřádit a pokračujete k Hubertu na parkoviště.

Karlova Studánka zaujme návštěvníky na první pohled lázeňskými domy . Obec patří do vesnické památkové zóny. Budovy stavěné  do poloviny 19. století jsou ve střízlivém klasicistním slohu, což lázním dodává upravenost, vznešenost a útulnost. Od druhé poloviny 19. století  byly přestavby a nové stavby vedeny spíše v romantickém stylu, což dodalo lázním nový příjemný vzhled.

Můžete se podívat sami a kochat se krásami moravských hor.