Chůze jako vynikající lék pro váš mozek

Chůze jako ideální cvičení pro váš mozek

Ano je to tak, chůze je opravdu ideální cvičení pro každého, kdo si chce zachovat čilý mozek. Za prvé nic to nestojí, k chůzi nepotřebujete žádné vybavení (pokud nechcete zrovna vyzkoušet Nordic Walking) a chodit můžete kdekoli – po městě, v přírodě anebo i na speciálních strojích doma u televize, když je zrovna venku škaredě. Navíc co si budeme nalhávat. Chodíte od okamžiku, kdy jste se přeci naučili říkat  slovo „máma“ či „táta“ a dovolím si říci, že vaše chůze se přece od té doby nezměnila.

Chůze může sloužit pro nás opravdu na posílení našeho mozku, ne nadarmo se říká, že chůzí si člověk pročistí svou mysl a napadnou jej mnohé věci, myšlenky, věty, nápady pro podnikání, ale i běžné situace, jak je řešit ap. S pročištěnou hlavou vyřešíte mnohé situace jinak, které byste za normálních okolností řešili ve stresu a ne zrovna v klidu. Ale po krásné procházce s vyčištěnou myslí, to půjde hravě a možná i s jiným závěrem, použitím slov, které by jinak mohly někomu ublížit.

Pojďme se tedy podívat na pár čísel, které byly zjištěny podle studie Americké neurologické akademie: „budu citovat“

Za každý kilometr, který denně ujdete, spálíte 63 kalorií a kromě toho se u vás o 8 % sníží riziko vzniku kognitivní poruchy. V dnes již slavné studii o zdravotním stavu ošetřovatelek týkající se více než 18 000 žen je dlouhodobě prováděná pravidelná pohybová aktivita včetně chůze dávána do souvislosti s výrazně lepšími kognitivními schopnostmi a menší mírou mentální degenerace u starších žen. U nejaktivnějších žen byla pravděpodobnost, že je postihne kognitivní porucha, o 20 % nižší než u nejméně aktivních žen. Ty, které chodily mírným tempem po dobu 90 minut týdně, na tom byly o mnohem lépe než ženy, jež chodily po dobu kratší než 40 minut týdně. I poté, co byly výsledky upraveny, aby zahrnovaly i všechny ostatní faktory – věk, vzdělání, kouření, užívání antidepresiv -, kognitivní schopnosti žen, které se chůzi věnovaly nejintenzivněji, odpovídaly kognitivním schopnostem žen o 3 roky mladších. (zdroj: Bystrý mozek do 100 let – Reader´s Digest)

Pokud tyto čísla byla pro vás překvapující a zajímavá, je čas se pustit do akce. Je potřeba tedy začít s chůzí, ale pozor, je dobré si zvolit pravidelný režim a uvědomit si, že chůze není dobrá jen pro váš mozek, ale je vynikající i pro hubnutí, pro zpětné získání vaší fyzické zdatnosti ap. Mohu vám doporučit několik rad na závěr tohoto článku:

  1. stačí otevřít dveře a jít

    Chůze je váš začátek
  2. svou chuť, podpořte pouze malými krůčky – každý den udělejte kousek
  3. začněte s chůzí kdekoli, třeba ve vašem městě, pak v přírodě
  4. vyrazit můžete nejlépe o víkendu
  5. před samotnou chůzí si dejte koupel nohou, řádně nohy vysušte a natřete krémem na nohy a půjde se vám lépe a svižněji a navíc snížíte bolest nohou…
  6. kupte si krokoměr pro vaši další motivaci k chůzi

Jak to je s chůzí, abyste hubli v porovnání například s během vám napíšu příště, připravím vám tabulku pro vaší orientaci, jak dělat pokroky po malých krůčcích.

Přesvědčila jsem vás? Pokud ano, napište do komentářů svůj start a vaše cíle, případné pokroky při hubnutí a jak si pročisťujete hlavu vy?

Tisk

Napsat komentář